... kult.mix@seznam.cz ... recenze.cz ... tracktip ... spotify ... festivaly ... kult.mix@seznam.cz ...

Říjen 2010

Jakub Tichý - Tragédie ... 90%

28. října 2010 v 16:02 | Petr Balada |  recenze cz
... Ano, ano, i hudební stránka je hodně vymazlenou záležitostí. Ostatně stačí si přečíst seznam použitých nástrojů, kde figurují mimo jiné dětský klavír, držák trianglu nebo zvonkohra. V každé písničce se tak pořád něco děje, což ztěžuje žánrovou zařaditelnost, ale o to zábavnější celé album je. Může vám to připomínat Už jsme doma, Homolku Tobolku plus devadesát devět dalších jmen. Punkový přístup k hudebnímu doprovodu se však dokáže také náhle změnit. To když například se skladbou "Nádherný sen" zazní zvuk klavíru podkreslený moderním beatem a završený učísnutým vokálním projevem jako z rádia, které si myslí, že hraje to nejnovější. ... celý text recenze zde

Mashy Muxx - Light ... 80%

27. října 2010 v 18:35 | Petr Balada |  recenze cz
... Úvodními tóny Mashy Muxx svého posluchače ještě šetří. "Today" nepůsobí jako ta nejlepší vypalovačka na úvod alba. Přesně ale odkrývá, o co v následujících minutách půjde. Každá z položek tracklistu v sobě obsahuje část vnitřního neklidu, z kterého se vylupují nové a nové hudební nálady. Klidné pasáže vybuchují do agresivní vokální erupce mírněné nápaditě použitými samply ("Whithersoever", "Tocqueville"). V úvodu dusnou atmosférou nakažená "Falling Down" je rozjasněna background vokální linkou, ale jenom natolik, aby zůstávalo jasné, že svět není černobílá selanka, ale spíše bublající melting pot. Přehršel hudebních nápadů má ovšem občas za následek poněkud rozpačité vyznění skladby, kdy se s jejím koncem dostaví pocit ukradeného času ("Go Home And Get A Nice Quiet Sleep"). ... celý text recenze zde

Muž bez minulosti - Dejvické divadlo (21.10.2010) … 80%

25. října 2010 v 19:58 | Petr Balada |  Divadlo
Byla to zvláštní směsice obav a očekávání, která mě provázela do prvního obrazu představení. Po zklamání z Dogville ve Stavovském, jsem se modlil, aby alespoň tentokrát dávalo převedení na divadelní jeviště smysl. Začátek potěšil koncepcí proměnlivé scény, ovšem zklamal v hereckém uchopení. Nevěřil jsem nikomu ani slovo. Ale naštěstí po pár minutách většina hereckých představitelů opustila od deklamování zpaměti naučeného textu a pokoušela se své postavy skutečně oživit. S první hudební vložkou pak dostala inscenace skutečný náboj. Lehkost s jakou byly písničky do hry vloženy, a s jakou v ní fungovaly, daly zapomenout na absenci do absurdna hnaných filmových dialogů i na zbytečně potlačený sociální podtón původního Kaurismäkiho díla.

ddd


Odvedená práce Miroslava Krobota stojí za vyzdvižení ze dvou důvodů. Zdánlivě banální děj dokázal obohatit barvitými hudebními výstupy doplněnými navíc o zajímavé choreografické nápady, které dokonale potlačily malátný pohybový potenciál některých členů souboru. A zároveň se dokázal vyhnout nabízejícímu se nebezpečí v podobě kolážovité besídky z vtipných scének a písniček. Inscenace zkrátka držela pevně pohromadě. Druhým důvodem je herecké obsazení. I když si ani po několika dnech od shlédnutí Muže nejsem jistý, jestli David Novotný byl dobrá volba, nedokážu sám sobě logicky zdůvodnit ani to, proč by nebyl. Každopádně je ideálním představitelem pro případnou divadelní adaptaci Coenovic Muže, který nebyl.

dd


Jednalo se o mé první setkání s Dejvickým divadlem a nejspíše se jím zrodila stejná náklonnost jakou zažívám vůči La Fabrice. Tentokrát za to může především neuvěřitelně vyrovnaný herecký soubor, který se nebojí statovat si navzájem. Nebo jsou natolik dobrými herci, že prostě umějí zahrát, že jim to nevadí. Takže důvod navíc, proč se vyplatí je sledovat napříč nabízeným repertoárem. 

ddp
... kult.mix@seznam.cz ... kult.mix@seznam.cz ... kult.mix@seznam.cz ... kult.mix@seznam.cz...